onsdag 9. mars 2011

Utplassering!

I uke 10 og 11, det vil si disse to ukene vi er i nå, er hele klassen på utplassering. Vi har funnet oss hvert vårt sted som ville ta oss i mot og vise oss litt om hvordan det er å jobbe på akkurat dette stedet.
Jeg endte opp på A-møbler etter å ha stevd litt med å få plass. Mannen jeg snakket med først var Ole. Han virket kjempe koslig på telefon og var svært positiv til at jeg kunne få utplassering helt fra starten av. Jeg fikk et telefon nr, et navn, et klokkeslett og en veibeskrivelse til personalinngangen der jeg skulle møte opp mandag den 7. mars. Jeg møtte opp og ble møtt av en veldig hyggelig dame med navnet Synnøve.
Det første jeg fikk gjøre når vi var kommet inn var å gå og se meg om i den tre etasjes store møbelbutikken. Jeg trodde jeg skulle gå i stå av alle de fine møblene som fanstes der. Med andre ord et veldig bra første intrykk. Alle personene jeg hilste på ut over dagen var hyggelige, i møtekommende og morsomme. Jeg trivdes med en gang.
Her er noen møbler:



Det vi begynte med på mandagen var å innrede inngangspartiet. Vi satte inn to lamper, noen planter, nye puter og to paller. I tillegg til at vi hang opp gardiner. Det var veldig morsomt å se hvordan Synnøve plukket ut ting veldig kjapt og bare satte sammen på kort tid noe som ble så stilig.


Resten av dagen gikk med til å henge opp bilder og dekorere med lys og lignende. På slutten av dagen malte jeg det første strøket på en vegg uten for kontoret.


På tirsdag fortsatte jeg å male veggen som jeg begynte på mandagen. Jeg fikk møte ei jente som er på utplassering der hver tirsdag. Hun var veldig hyggelig og vi kom godt overens. Vi malte mange vegger, hang opp bilder og pyntet med lys og lignende.


Jeg fikk vite at Synnøve bare hadde 50 % stilling og at onsdagen, torsdagen og fredagen jobbet hun som tattovør på jesheim. Dette ville da si at jeg måtte jobbe selvstendig. Det er to designere der så jeg fikk vite at Tine, som hun andre het, kunne hjelpe meg om det var noe.

I dag er jo onsdag og jeg har jobbet alene. Jeg tror jeg har malt 16 x 2 meter med vegg og er ganske sliten og ør i hodet. Men ser frem til en dag i morgen med forhåpentligvis litt mindre maling.
Det positive er at jeg stortrives og har det kjempe flott.


Det kommer flere bilder senere med ting som jeg og de andre har gjort disse siste dagene. Så heng med for flere bilder!! :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar